WEKO3
アイテム
人文社会科学系分野における抄録の研究 : 国際語用論学会に提出された抄録に焦点を当てて
https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/1156
https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/11563ebbf650-db23-4a2b-9584-1902bcf747de
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 人文社会科学系分野における抄録の研究 : 国際語用論学会に提出された抄録に焦点を当てて | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Study on Abstracts in the Arts and Humanities:The Abstracts of the 2015 and 2017 International Pragmatics Conference | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | abstract | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | genre | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | analysis | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | move analysis | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | English for Academic Purposes | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
藤原, 隆史
× 藤原, 隆史
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Contrary to its importance, studies on abstracts and abstract writing in the fields of the arts and humanities, including sociology, are not plentiful. In this respect, this study tries to reveal some traits of abstracts submitted to the International Pragmatics Association (IPrA) conferences by analysing them as a corpus and to show some implications to English for Academic Purposes (EAP) through the entire analysis of the corpus and a comparison between abstracts written by native and non-native speakers of English. To analyse the corpus, this paper adopts the fivemove analysis, which scrutinises the components (moves) and the structure of abstracts. Though the results did not show any noticeable differences between native and non-native speakers of English, the corpus had a prototypical move structure, in which the abstracts tended to start with the components of Background or Aim and to be endowed with Method, ending with a Conclusion. This prototypical structure can be a model of abstract writing in the specific academic field, encouraging novice writers to improve their abstracts. | |||||||
書誌情報 |
松本大学研究紀要 en : The Journal of Matsumoto University 巻 17, p. 65-79, 発行日 2019-03-08 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 学校法人松商学園松本大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1348-0618 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11824385 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |