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  1. 地域総合研究
  2. 第20号
  3. Part1

自動車広告に埋め込まれたメッセージとメタファのマルチモーダル分析 : 社会記号論の観点から

https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/1175
https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/1175
bfd24ba0-35be-42bd-91e3-7f0433df87e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
matsu_chiiki_20(1)-09.pdf matsu_chiiki_20(1)-09.pdf (546.1 kB)
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-10-21
タイトル
タイトル 自動車広告に埋め込まれたメッセージとメタファのマルチモーダル分析 : 社会記号論の観点から
タイトル
タイトル A Multimodal Analysis of Embedded Messages and Metaphors in Car Advertisements : From the Perspective of Social Semiotics
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 FUJIWARA, Takafumi

× FUJIWARA, Takafumi

FUJIWARA, Takafumi

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the modern society, people always see advertisements (ads) everywhere in cities, towns, books,magazines, newspapers, TV programmes, and cyberspaces. It seems to be impossible for people to avoid encountering an ad in our daily lives. In order to encourage people to buy the products and services advertised, the aims, beliefs, and ideologies of ad makers are embedded into ads. This study tries to reveal what messages are interweaved in the two car posters, namely the Porsche 911 and the Volkswagen Jetta, by using multimodal analysis and metaphorical analysis. The two posters were analysed in terms of the use of semiotic modes such as visual images, texts, fonts, colours, and layouts. The etaphors embedded into the posters were also analysed. The close analysis revealed that the Porsche 911 poster conveys the superiority and supremacy as a pure sports car by using various semiotic modes and the metaphor of A 911 IS A THOROUGHBRED, and the Volkswagen Jetta poster expresses the qualities of utility and availability through a variety of semiotic modes and the metaphor of A JETTA IS A NECESSITY.
書誌情報 地域総合研究

号 20(Part1), p. 127-138, 発行日 2019-07-31
出版者
出版者 松本大学地域総合研究センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11589709
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-06-20 15:27:57.981021
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