ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究
  2. 第2号

日本社会における英語学習に対するAttitudesとMotivation : 社会文化的視点からの一考察(Part 1 明治維新から昭和時代まで)

https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/1145
https://matsumoto-u.repo.nii.ac.jp/records/1145
2c3233a1-bbaf-43c2-bdfe-eeb84e46b808
名前 / ファイル ライセンス アクション
matsu_kyoiku_02-08.pdf matsu_kyoiku_02-08.pdf (524.9 kB)
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-15
タイトル
タイトル 日本社会における英語学習に対するAttitudesとMotivation : 社会文化的視点からの一考察(Part 1 明治維新から昭和時代まで)
タイトル
タイトル Attitudes and Motivation for Learning English in Japan : Various Socio-Cultural Perspectives (Part 1 : From the Meiji Restoration till the Showa Era)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Attitudes and Motivation for Learning English in 1990s
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intensive English Language Programs in the U.S.
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Second Language Acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intercultural Understanding
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大石, 文朗

× 大石, 文朗

大石, 文朗

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learning language is reflected in the many aspects of social and cultural intercourse. In Japan, after the Meiji Restoration of 1868, Japan was eager to adopt western technology. It did so, in part, by sending some people to western countries to study. It was also geared to national economic and competitive interests so far as Japan's position in the international marketplace was concerned. Since the end of the Second World War, Japan has realized the fact that it is necessary for it to use and import resources. Such a world business market situation generates unique psychological pressure for Japanese to learn English. As long as Japan's economic situation which depends on world trade is not changed, the knowledge of English is important for the country's continuing success and productivity. This paper examines various factors which influence attitudes and motivation for learning English in Japan, from the Meiji Restoration till the Showa Era (1988), and further considers the rationale at that period for Japanese to study English at Intensive English Language Programs in the United States.
書誌情報 教育総合研究
en : Research and Studies in Education

巻 2, p. 93-104, 発行日 2018-11-30
出版者
出版者 学校法人松商学園松本大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-6114
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12809558
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:28:56.216431
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3